fredag 31 oktober 2008

Arcoxia

I onsdags var jag hos ortopeden. Efter att pratat och gått igenom orsakerna till min smärta började han klämma, trycka och bända mitt onda ben. Efter denna tortyr informerade han mig att jag har löparknä, eller som han sa, i mitt fall skulle han vilja kalla det löparben: Höften, knäet och foten. Han skickade iväg mig med ett recept för 14 dagars intag av Arcoxia 90mg, detta antiinflamatoriska preparat skall göra underverk sa han. Dessutom fick jag ett papper som jag skall ta med mig till någon butik som gör inläggssulor. Han uppmanade mig också att inte belasta benet de närmaste dagarna men sedan är det bara att sätta igång att träna igen.

Jag gick där ifrån glad och med känslan att det kanske finns ett slut på smärtan och att jag kan börja göra det jag tycker är det bland det roligaste jag vet: springa.
Jag vet inte om jag kommer att kunna springa Dead Sea Half marathon den 21 februari eller Tel Aviv marathon 24 april men jag tänker göra ett ärligt försök att deltaga på något sätt, kanske det bara blir 10 kilometers loppen. Det jag är rädd för att jag skall göra som jag många gånger gjort, starta för hårt och ignorera signalerna av smärta. Jag skall försöka hålla tillbaka och det som är bra i Israel är att det oftast inte är så hårt tryck på loppen och du kan anmäla dig fram till två veckor innan starten.

De som vill ha en annorlunda löpupplevelse borde ta chansen att komma och springa något av dessa två lopp. Från och med den 17 februari flyger SAS en gång i veckan till Israel. Surfa in på Sabra Express och boka en resa nu.

Inga kommentarer: