tisdag 14 oktober 2008

Till Berlin 1

Jag är ingen nybörjare i bloggvärlden utan skrev under mer än ett års tid 2005-2006 en blogg om Israel. Jag skrev inte som en av Israels advokater utan mitt bloggande var mer ett försök att beskriva hur det är att invandra i ett nytt land. Det var ett intressant år och jag lärde mig mycket om mig själv och om andra människor.

Jag la ned bloggen. Jag vill inte bli definierad av andra och den frihet jag upplevde av att skriva ändrades till att bli mer som ett fängelse

Under 2007 bestämde jag mig för att göra ett försök att skriva igen men efter några månader tappade jag lusten efter att sett hur en del människor i det svenska politiska bloggträsket agerade som en pöbel.

I början av 2008 försökte jag att börja skriva om att springa. Det gick inte så bra. Jag hade drabbats av efterhängset virus som aldrig ville ge med sig och bloggen handlade mer om sjukdom och besvikelse an om att springa.

Nu har jag ett mål: Jag besökte Berlin under sommaren och där bestämde jag mig för att satsa på att springa Berlin Marathon 2009: 20 September.

Nästa inlägg är en start på min väg till 2009:

Inga kommentarer: