fredag 17 oktober 2008

Saknad

Det är i mitten på oktober och temperaturen börjar bli behaglig, luftfuktigheten inte så hög. Det är nu det börjar bli behagligt att springa. Det är nu som det går att se om träningen som bedrivits de senaste månaderna faktiskt gett resultat: Både i Berlin i juli och i Sverige i september fick jag besked att min träning gett resultat. Tydligast var det i Berlin eftersom jag inte gick sönder. Pulsen var låg, farten var hög. I Sverige sprang jag runt 5:30 per kilometer men med cirka 10-15 spm mindre: Under sommaren i Israel har mina kilometer tider legat på runt 6:10 med en puls på runt 165. Det är lätt att inse att värme och hög luftfuktighet tar ut sin rätt.

De senaste två dagarna har saknaden av att springa varit påtaglig. Jag hade gärna tagit en rask promenad men mitt knä börjar värka även när jag går just nu. Jag funderar på och söker olika sätt att rehab träna knäet och jag hoppas att det ger reslutat.

Inga kommentarer: